Det brinner i flabben!

Nu har jag fått låna ett mobilt bredband av papps så nu kan jag blogga igen! Yeh! :D
I lördag klämde jag faktiskt i mig en kycklingkebab. Men jag tog i rulle istället för tallrik och inbillar mig att det i alla fall är bättre. Och dagen efter stod minsann vågen på 57,5 kg! Inte så dåligt det! .. Lite sämre idag dock. 57,7 kg. Vägde min i och för sig lite senare på dagen... Men jag ska nog vara ärlig mot mig själv och inte tro att jag gick upp 2hg på en kopp kaffe...
Idag blev det gulasch soppa! Det är så gott när man gör det själv! Istället för vanlig chili så köpte jag habaneros, Och Fy Fan i Helvete (!) Starkare har jag inte varit med om! Eftersom den ligger på 10 av 10 på "starkhetsskalan" Så var jag bara tvuungen och slicka på en pytteliten bit Och det brände som Fan i hela flabben! Och långt efteråt! Jag hade i en sån liten frukt (om de nu är en frukt?) i den största grytan jag har och grytan blev ändå stark! Hade först tänkt hacka ner alla tre för jag hade aldrig trott att det skulle göra så mycket! Tur att jag inte gjorde det!
Vill ni göra samma gulasch soppa som jag så följer här mitt recept
  • 1 packet grytbitar fläsk/klyckling/nöt
  • 1 gul lök
  • ca 8 potatisar
  • ½ röd paprika
  • ½ grön paprika
  • 1 Habaneros (En!)
  • ca 5 vitlöksklyftor
  • 4 st packet passerade tomater
  • tomatpure
Stek grytbitarna tillsammans med löken så köttet får lite stekyta. Salta och peppra dem och släng på lite tomatpure. Häll sedan i de passerade tomaterna. Hacka upp resten av ingredienserna och släng i dem också. Låt koka i ca 1 h.  Servera sen med en klick turkisk yoghurt och ett vit bröd (Ja, man kan fan inte äta fullkornsbröd till en stark soppa!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0